הסבר בוידאו על הפסול בכיול בגז

לאחרונה חשפנו לציבור ובפני ההרכב של שלושת השופטים בבית המשפט השלום לתעבורה בירושלים את העובדה שכל הכיולים שנערכו למכשיר הינשוף במשך כל השנים היו פסולים וכל מי שהורשע על סמך ינשוף בלתי מכוייל צריך לתבוע את עלבונו ונזקיו מן המערכת. הסיבה הבססית היא שהינשוף איננו בנוי לכיול באמצעות גז, והמערכת שלו איננה מאפשר למפעיל להזין את המכשיר בנתוני אמת על הכיול. התוצאה היא שהכיול כולו פסול מן היסוד. להבנה מושלמת של המצב עקבו אחרי הסרטים לפי מיספורם. מי שמבקש לקבל ראיות עובדות ואסמכתאות להסברי כאן מוזמן להגיב והראיות יוצגו לפי העניין.

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב


5 תגובות ל-“הסבר בוידאו על הפסול בכיול בגז”

  1. הי,
    קודם כל תודה על ההסבר אני חושב שאתה עושה עבודת קודש..
    רציתי לעניין אותך בבעייתי.
    אני נתפסתי על 650 מ"ג ורציתי לדעת אם הנתונים הבאים יכולים להוות טיון ממשי לזיכוי בתיקי:
    1-השוטר ציין שזמן הנשיפה הוא 23 שניות מה שלא הגיוני בעליל.
    2-אחוז הכיול עומד על 4.2
    3-לא חתמתי על הפלט בטענה שיש עוד בחור שמחכה לפלט ולא ידוע איזה פלט שייך למי..

    בתודה מראש
    אבי

    אבי שלום,

    הנתונים אותם ציינת לעיל אינם רלוונטים לעניין זיכוי בתיק או לא, מה גם שככל הנראה אתה לא יודע לקרוא את הנתונים בצורה נכונה וכן אינך יודע לאילו יש להתייחס ואילו חסרי משקל. לשם מתן תשובה רצינית אתה מוזמן להתקשר למשרדנו ולהגיע לפגישת ייעוץ (שהינה בחינם) ובה תוכל לקבל מענה לכל שאלותייך.

    בברכה,
    עו"ד קולקר

  2. שלום לך אבי,
    ברור שאסור לי לתת יעוץ אישי בדרך הזו, ועל כן אני מתייחס לסיטואציה תאורטית כפי שהצגת.
    לדעתי אין להסכים בשום פנים ואופן להודות באשמה המבוססת על מדידת ינשוף, ובייחוד על כזו שערכיה הם בגבולות 400 מיקרוגרם. זן תשובה עקרונית מעוגנת במגבלות המוכחות של המכשיר.
    מי שבודק את המקרה שלך צריך להיות משוכנע שאין בראיות סיבה של ממש להרשיע בנהיגה בשכרות שאיננה מתבססת על הינשוף, ואני לא כולל בתוך זה את ריח האלכוהול, שאיננו יכול להיות בסיס ראוי להרשעה בכלל.
    רשימה חלקית של עובדות שש לברר הם: 1. האם בדיקת הכיול היומי נערכה עם מיכל שערכיו הוכחו כחוק, ושהם עונים על דרישות היצרן בהשוואה לתוצאות שהושגו. לצערי מעטים אלו שיודעים בכלל על ה אני מדבר, וראיתי אלפי תיקים בהם לא הועלתה הסוגיה לבדיקה בטרם הרשעה או הסכמה להסדר טיעון.
    2. מה הייתה הלחות היחסית במקום הבדיקה בזמן הבדיקה. המכשיר המשטרתי כידוע (למעטים) מוגבל לבודה בתנאם של מתחת ל- 90% לחות יחסית. בכ-70 אחוז מלילות כנען הלחות עולה על השיעור הזה, ואלו הן דווקא השעות החביבות על לוכדי יוצאי המועדונים….
    3. האם עורך הדין שלך טען שהינשוף לא חוקי וכפר בתוכן הפלטים שהמשטרה הגישה. אם לא יש בעיה – הם מוחזקים כמוכחים. אם כן – האם המשטרה הביאה מישהו שהעיד על תוכן הפלט? שהכשיר את האמור בו?
    הנחתי לפניך שלוש נקודות חשובות מתוך רשימה ארוכה. אני רוצה להדגיש שלהסכים להרשעה זה לא "לגמור עם זה". זוהי הרשעה חמורה שתלווה את בנך שנים ארוכות, והוא ישאל עליה כשיבקש ויזה לקנדה או ארצות הברית ועוד, ואל תקלו בזה ראש.
    בעקרון אני בעד חתירה לזיכוי מלא.

  3. עו"ד קולקר שלום
    ברצוני לפתוח ולהודות לך על המצגת הממצא , ולעצם העניין בני נתפס (לטענת המשרה) ע"י הינשוף בערכים של 365 מיקרוגר' הוא היה בשלילה 9 חודשים לפני המשפט , כיום מציעה לנו המשטרה להסכים ל- 11 חודשים דהינו עוד חודשיים לפני הקנס , המשפט נערך לפני השופט ורד
    אנחנו ממש מבולבלים ועובדי עצות לאחר ההסבר שלך
    שאלתי מה אתה מציע האם לקבל את ההסדר
    אודה לך אם תגיב
    בברכה
    אבי

  4. רפאל,
    פניתך והצעתך מבורכים. יש לי כמה רעיונות איך להביא את זה לידי ביצוע אפקטיבי. אנא פנה אלינו טלפונית ואשמח לפגוש אותך.

  5. מר קולקר שבת שלום לך.
    לפני ארבעה חודשים פרשתי לגמלאות ,לאחר 30 שנות שירות במשטרת ישראל.
    בתפקידי האחרון עסקתי בטיפול בנהגים
    שנוהגים תחת השפעת אלכוהול ו/או סמים.
    ברצוני לסייע לך בהתנדבות לבדיקת כשרותו של המכשיר הנ"ל.
    מצפה לתגובתך…