פרוטקציה – נצ"מ שסרב לנשיפון מעל לחוק!

הדברים הבאים לקוחים מתוך כתבה שפורסמה ב-ynet ואביא אותם כלשונם:

"המקרה אירע לפני מספר שבועות עת שימש ידיד כמפקד מרחב מוריה במשטרה בדרגת ניצב-משנה. כיום משמש ידיד ראש מחלקת הדרכה של משטרת ישראל בדרגת תת-ניצב. מהעדויות עולה כי צמד המתנדבים הקימו מחסום שגרתי באזור התעשייה בתלפיות וערכו באקראי בדיקות לנהגים. בשעת לילה עצרה המתנדבת את רכבו של ידיד. הוא היה לבוש בגדים אזרחיים ועל כן לא זיהתה אותו. המתנדב השותף שלה, עמד בצד וצפה בחילופי הדברים בין השניים.

על פי עדויות שהגיעו ל-ynet, המתנדבת ביקשה מנצ"מ ידיד לעבור בדיקת ינשוף, שאורכת דקות ספורות ומספקת אינדיקציה ראשונית אם יש אלכוהול בדמו של הנבדק. אולם במקום להיענות מיידית, סירב ידיד והגיב בכעס: "במרחב שלי אני לא יכול להסתובב?", שחזרו מאוחר יותר המתנדבים. אלא שמהעדויות עולה שהקצין הבכיר לא הסתפק בכך, פנה לממונים על המתנדבים, ואלה הורו לשחרר אותו מהמקום. "זה פשוט גועל נפש", מתלוננים המתנדבים.

במשטרה דחו תחילה על הסף את הטענות ומסרו כי בידיהם ממצאים מוצקים הסותרים את הנאמר. "הטענות משוללות כל יסוד בנוגע לבדיקת האלכוהול, ונועדו לפגוע בקצין מוערך ממניעים זרים", נמסר מהמשטרה. לאחר הפרסום החליט דנינו להעביר את הנושא לבדיקה."

כסנגור, אינני מוכן שיעשו לינץ לסגן ניצב המלומד. גם לו מגיעה הגנה כמו לכל אחד אחר, ואפילו נדמה לי שאם יניח לי ליצגו, ובתי המשפט לא ימנעו ממני הבאת הראיות כנדרש, הוא אפילו יזוכה. אבל מי יכול להסביר לי למה הוא לא הועמד לדין מיד, כמו עשרות רבות של מסכנים אחרים כל שבוע ושבוע?

אם הסיפור הזה נכון, זו שחיתות ולא תקלה!!!

 

 

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב


תגובה אחת ל-“פרוטקציה – נצ"מ שסרב לנשיפון מעל לחוק!”

  1. עו'ד קולקר
    הפעם לדעתי לא קלעת למטרה.
    הכתבה מצביעה על ההתנהלות הקלוקלת של המתנדבים ולך יש נסיון לא קטן עימם.
    שים לב שהמתנדבים הקימו מחסום שיגרתי באיזור התעשיה ! מה יש להם לחפש שם שיכורים ? האם יש להם סמכות להפעיל ינשוף ? למיטב ידיעתי לא ! אולי ביקשו שיבדק בנשיפון שהוא לא חוקי ?
    אני מאמין לקצין (שאיני מכירו) כי מדובר בנקמה מצד מתנדב שהוא "העיף" .
    הארוע היה מזמן ולמה עכשיו "נזקרו" להעלותו ?
    כפי שאתה כותב לא תהיה לך בעיה לזכותו !
    אגב לפני חדשים אחדים מתנדב לבוש מדים (שלא הכיר אותי) ניסה להלביש לי דוח תנועה שלא היה ולא נברא,לאחר ויכוח הוכחתי לו שהוא טועה לאחר שהתקשר למוקד משם הודיעו לו שאני צודק !
    תאר לך שהיה מדובר בסתם אזרח שאינו מבין בחוק !

    מישל
    יכול להיות שאתה צודק. אוי לנו – מה אמרת? שמשתמשים בינשוף כדי לנקום? כדי להתעלל? לא כדי לאכוף?
    ואלתחשוב שזה לא מוכר לנו. אבל מי יכול להאמין? השופט? האם יכול להיות ששוטר יבדה בדיקה? שמתנדב התורם מזמנו לכלל יעשה פשע כזה?