עובדים על הינשוף?

אנטיביוטיקה, מסטיק, ושאר ירקות…

רבים המבקשים לדעת מה משבש את עבודת הינשוף. חלקם מחפשים דרך מראש להונות אותו ואחרים בדיעבד, מחפשים סיבות מדוע המדידה לא הייתה תקינה. לא נפקד מקומם של אלו המבקשים לדעת איך זה עובד ומה עושים כדי למנוע שיבושים.  אנו מצידנו היינו שמחים אילו המכשיר היה מדויק ומתוחזק כך שלא יהיה מקום לתהיות הללו. מצאנו לנכון להעלות כאן את הנקודות העיקריות ולהתייחס לשאלות הנפוצות בקצרה.

זיהוי חומרים

הינשוף צריך להיות מסוגל למדוד אלכוהול ואלכוהול בלבד. יש לו מנגנון ש"מבטיח" סינון של רוב החומרים הזרים בטבע, אבל המנגנון הזה לא הרמטי. יש חומרים זרים שיכולים לשבש במידה כזו או אחרת את המדידה. יש כאלה שמשבשים באופן זניח, ויש כאלה שמשבשים באופן חמור. 

כל זמן שהמנגנון המנסה למנוע  שיבוש הוא סודי ולא חשוף בפני הציבור – תשובות מלאות אי אפשר יהיה לתת. אנו מכירים את מכשירי המדידה – גלאי אינפרא אדום וגלאי אלקטרו כימי, אלא שעיבוד תוצאות המדידה על ידי המוח של המכשיר הם עדיין בחזקת סוד כמוס. כלומר מרחב הטעויות הוא בחזקת נעלם. ככה רוצה אותנו המשטרה – עם עיניים רעולות.

מכאן נגזרות כל התשובות בסופו של דבר.

רפלוקס ממערכת העיקול
הכוונה היא לאותו ליקוי קבוע המעלה מיצים וגזים ממערכת העיקול אל חלל הפה.  אלה מצטרפים כמובן הקאות וגיהוקים ושיהוקים.  מוסכם על כל המומחים שהעלאת גזים ממערכת העיקול משבשת את המדידה. גם נציג היצרן אישר זאת במשפט עוזרי. מי שסובל מן התסמונת וצורך תרופות דוגמת אומפרדקס, מועד לשיבוש הזה.
אנטיביוטיקה ותרופות בדרך כלל –  באופן כללי אין להם השפעה. אלא אם כן, רופא יבהיר שתרופה מסוימת משפיעה על  הרפלוקס או על גזי קיבה בכלל. לא די בהשערות. צריך חוות דעת רופא או טוקסיקולוג כדין.
מיץ תפוזים, לימונענע וכדומה
יש מי שבאמצעות מערכת יחסי ציבור משומנת היטב הפיץ את הטענה שהינשוף מזהה מיץ תפוזים כאילו הוא אלכוהול. הטענה  איננה ממין העניין. הינשוף לא מקבל מיץ תפוזים למדידה.  את הניסוי "המוכיח" את הטענה הוא עשה על ידי כך ש"נתן" לינשוף מיץ, והינשוף זיהה במיץ כמות של אלכוהול. נו אז מה?  הינשוף מודד אוויר נשוף מהריאות! בריאות אין מיץ תפוזים אפילו לא לימונענע. כלומר, אם המיץ השאיר אלכוהול בכיבה, והיה שיהוק, אז קמצוץ של אלכוהול זניח יעלה לחלל הפה,  אבל מאחר שהוא ממילא זניח במיץ אין לו כמות שאפילו אפשר למדוד.
מסטיק ומנטול –  חומרים נדיפים למיניהם ובכלל גם שום ובצל (!), נושאים חומר שיכול להשפיע, אבל בצורה זניחה שאין לה כל משמעות. עד היום היו מספר ניסיונות להיאחז בזה, אך לא מוכר לי שום מחקר שהביא את הסוגיה למיצוי. הבעיה העיקרית היא חוסר המידע על המוח של הינשוף. כך שעורך הדין לא יוכל לעשות עם המידע דבר.
מחלות חום ומחזור חודשי
המדידה מושפעת מחום הגוף המשפיע על טמפרטורת האוויר הנשוף. כל מעלת חום נוספת תביא להעלאת התוצאה הנמדדת ב6.7% בממוצע.  מי שחום גופו היה 39 מעלות פירושות של דבר שהמדידה שלו עוותה כלפי מעלה בכ- 20% רק בגלל האלמנט הזה!!!
"הייתי על קיבה ריקה" –  
מדובר בסדרת טענות  (אני שוקלת רק 50 ק"ג) שיכולות להסביר את קצב עליית האלכוהול בדם אך לא משנות את העובדה שבגוף הנמדד יש ריכוז אלכוהול כפי שנמדד!
קצב הנשיפה –
קצב איטי מאד גורם לאוויר הינשוף לשהות זמן ארוך יותר בחלל הקנה והפה, ועל ידי כך הטמפרטורה של האוויר עולה! מעלה אחת תוספת פירושה כאמור 7% העלאת התוצאה!!! (לתשומת לב כל המתחכמים).

כל המעוניין להוסיף על השאלות מוזמן – ואנו נוסיף להרחיב את הרשימה הנ"ל

 

 

 

 

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב


2 תגובות ל-“עובדים על הינשוף?”

  1. תנאי לחות הנעים בין 20-90 אחוז משבשים בצורה חמורה את בדיקת הינשוף. על פי הוראת הייצרן אין לערוך בדיקות בתנאים אלה.

  2. שאלת הפיה :
    מה הסכנה להידבקות מחיידק/וירוס שהשאיר נושף אחר, במערכת הינשוף האם המערכת בטוחה ?
    הרי המערכת לא נבדקה על ידי משרד הבריאות.