זיכוי משכרות והוצאות המשפט.

כבוד השופט בן יוסף: הוצאות לנאשם שזוכה!

אינני סבור שיש מישהו הדורש את הוצאות המשפט שלו אחרי שזוכה מנהיגה בשכרות. תחושתו של המזוכה היא כשל מי שיצא בנס מגיא הריגה, ואם יבקש יותר- יחזירוהו שמה ויבולע לו.

במדינה מתוקנת זיכוי צריך להביא את התביעה להכות על חטא ואת בית המשפט ליזום הוצאות משפט ופיצוי למי שגרמו לו עינויי דין וגם נזק ממשי בפועל.

בעוד שבית המשפט לתעבורה מכביד ידו על הנאשמים ומטיל עליהם קנסות והוצאות משפט – גם בטרם הורשעו –  בית המשפט מסרב בתוקף לפצות נאשמים שביקשו פיצויי. אני מכיר מקרה יוצא דופן של השופטת שרית קריספין שזיכתה נאשם וחייבה אותו בהוצאות בסך 2500 ש"ח במסגרת פסק הדין המזכה….

בתי המשפט לתעבורה מרבים גם לציין כי הנאשם זוכה מחמת הספק – ציון המלמד שהם בעצם מצטערים על כך שנמלט מן הדין מחמת ספק – וכי  יש זכאי ויש זכאי?

הפעם הלקוח דרש הוצאות משפט, והשופט לא יכול היה לקבוע את מילות הקסם "מחמת הספק" ועל כן דרשנו פיצויים. כבוד השופט צימרמן  כאב את כאב המדינה,  כאבה הכספי וכאב הימלטות הנאשם מעונש, ומנע מהנאשם החזר הוצאותיו.

העובדה שהנאשם נאלץ לשכור סנגור וגם נפסל פסילה מינהלית לנהוג חודש – ללא משפט, ואפילו רכבו אוחסן – בתשלום ובכפייה ל-30 יום לא ריככה את לב בית המשפט.

היום נעשה צדק יוצא דופן ותקדימי: בית המשפט המחוזי (כבוד השופט רענן בן יוסף, ) הפך את הגלגל והורה לשלם לננהג המזוכה 8,000 שקל.

גם הקומץ הזעיר הזה משמח אותנו שמחת עניים.

 

לפסק הדין

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב