תיק תילת"ן – מה זה

מה זה תיק תילת"ן?

אם תחפשו בגוגל תמצאו שתיק תלת"ן, זה שם קוד לתיקים שסומנו לשיפט מהיר, בעבירות חמורות במיוחד, או לעבריינים סדרתיים. אסמלילמי שהתיק שלו סומן כתיק תילת"ן ידע לו שיטפלו בו ביד קשה, מיד ובתוך פרק הפסילה המינהלית הוא יוזמן לדיון בפסילתו עד תום ההליכים לפני משפט, וצפוי שגם בית המשפט ינהג בו בחומרה רבה מאשר בנהג "רגיל".

האם זה בסדר מבחינת החוק? כמובן שלא. על כתב האישום שמים חותמת גדולה, ולפעמים אדומה – "תיק תלת"ן" וכל הרואה יודע שזה לא יהיה משפט הוגן אלא מטווח ענישה זריז וקשוח. לאחרונה המירו את החותמת בסמליל – ציור של עלה תילתן הלקוח מחפיסת הקלפים….

אז עד כאן הגדרנו מה זה תיק תילת"ן. האם זה קבוע בחוק? התשובה היא לא. אם מבקשים לקיים דיון דחוף אפשר להגיש בקשה להקדמת הדיון ולנמק, ובית המשפט בדרך כלל יעתר לבקשה. אבל השופט שישמע את התיק לא ידע שזה תיק מיוחד. אבל לא כך נוהגים. למשטרה יש גישה ישירה למזכירות, והיא יכולה לזרז את התהליך על ידי מילת הקוד הבלתי חוקית – תיק תילת"ן.

שופט צריך לשבת בדין חף מכל דעה קדומה. כדי שיהיה אובייקטיבי לגמרי אסור לגלות לו דבר על הראיות הצפויות בתיק, אסור להשפיע עליו עם ראיות לא קבילות – פוליגרף למשל – ואסור לגלות לו דבר על עברו של הנשפט בפניו. הוא צריך להיות נקי מכל השפעה זרה ולהתמקד באירוע המבודד. אשם או זכאי.

התחכמו להם השופטים והשוטרים, וכאשר רוצים לומר לשופט את הנאשם הזה צריך לקרוע לגזרים, להעניש בחומרה יתרה, ושיש מאחריו קופת שרצים – אל תתחיל להתחסד לי בבדיקה אובייקטיבית של העובדות – כותבים עלכתב האישום למעלה באותיות בולטות "תיק תילת"ן", וכל המעורבים מבינים ויודעים היטב לאיזה כיוון תנשב הרוח ושדינו של הנאשם נגזר מראש!

אם זה לא חוקי איך זה מתקיים כך סתם ללא עוררין? השופטים הרי היו יכולים להקים קול צעקה. ועורכי הדין מה איתם? הם יודעים שלמרות שאי החוקיות זועקת לשמים המדינה תתעקש והשופטים…. נו מה כבר יש לומר.ju,n, ,k,i

ומי בכלל מחליט שזה יהיה תיק תילת"ן? די בכך שהעלבת את הקצין בשימוע, או שנפלת על שוטר עוין באשוון ליילה, או שסתם קם בבקר בלי מצב רוח – והוא יכול להחתים לך את הדו"ח שהוא כתב האישום בכותרת "תיק תילת"ן"…

מה אפשר לעשות?

כרגיל, צריך לעמוד על זכותו של הלקוח באדיבות אבל בתקיפות. והכי חשוב לא להתייאש.

ניסיתי את כוחי אצל מספר שופטים, מהם הנחשבים "רכים" יחסית וגם אצל אחרים כמו השופטת בבלי בירושלים שדחתה אותי בתקיפות וגם קבעה שזה חוקי – בלי שתהייה מסוגלת להצביע על המקור בחוק…. אחרי שדרשתי ממנה לפרט. "לא הבנת אותי" אמרה, כאילו הדברים לא רשומים בפרוטוקול, "זה ועדת הכנסת החליטה…"xnkhk thauo

עכשיו יש לי כבר החלטה מלומדת מפורטת וחד משמעית של שופטת בשם נועה חקלאי. היא אומרת לשופטים את האמת בפנים ממש כמו הילד של בגדי המלך החדשים. שמדובר בסכנה של הטיית משפט, שזה אסור על פי החוק, וששופט שנקלע למקום הזה עלול להידרש לפסול את עצמו מלשבת בדין!

בפסק הדין המלא של כבוד השופטת נועה חקלאי תוכלו למצוא את כל הנימוקים שהעלתי ואת העובדה שכולם ללא יוצא מן הכלל התקבלו….

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב