מי בעד שכרות חופשית שירים את היד ?

מי בעד הרג בכבישים שירים את היד?  מי בעד שכרות חופשית שירים את היד? אף אחד מחיילי פלוגה ג' לא הרים את היד..

קרוב לארבעים אלף איש סולקו מכבישי הארץ לתקופה של שנה שנתיים על ידי בתי המשפט בארבע השנים האחרונות.! אפשר היה לחשוב שההרג בכבישים צריך היה כבר מזמן להפוך מזרם קבוע לאיזה זרזיף אחרון המזליף עלינו איזה הרוג אחד בלתי נמנע פעם בשבוע או פעם בשבועיים. בגלל איזה שיכור או שניים שהחמצנו.

אי אפשר להתעלם מכך שבראש  כתבי האישום כיום בבית המשפט לתעבורה עומדים כתבי אישום על שכרות….

מה אני צריך לעשות כדי להזכיר לכם שאני תומך חסר ספקות במלחמה בנהיגה בשכרות וכי מלחמתי היא על שלטון החוק, על כך שהאכיפה תעשה בצורה חוקית ולא באופן בריוני? שלא נתבייש בזה שהאוכף עובר עבירות חמורות לא פחות מהנהג? שבתי המשפט משתתפים בעצימת עיניים פעילה בתרבות האלימה הזו, עד כדי כהות חושים מתחכמת?

כהות חושים מתחכמת? אלו כבר מילים קשות. מי יכול להעז לומר על בית משפט שהוא נוהג כהות חושים מתחכמת? בוודאי לא אני. אני חושב שבית המשפט תמיד פועל ביושר לב וחושיו מושחזים כתער.

אז אולי לפעמים רק לפעמים. בואו נבחן ביחד כמה זה נדיר.

יש עבירה בתקנות התעבורה המטילה עונש על מי שנהג "תחת השפעת משקה משכר".  מה זה בעברית פשוטה מי שנוהג תחת השפעת משקה משכר? זה שיכור! זה נהג שנהג בשכרות! האם אפשר לחלוק על כך?

האם אפשר יהיה שנסבול מצב שבו מישהו מואשם בנהיגה בשכרות אבל הוא nבקש שיזכו אותו מהעבירה של "נהיגה בשכרות",  והטענה שלו תהיה – לא הייתי שיכור, אני בסך הכל נהגתי תחת השפעת אלכוהול?

זה אפילו לא מצחיק. זו בדיחה טפלה. אתם חושבים שפרקליט שמסכם את טיעוניו בפניכם, לו הייתם אתם שופטים, אחרי שהוכח שמרשו שתה משכה משכר, ונהג, היה מצליח לשכנע אותכם לזכות אותו מעבירה של "נהיגה בשכרות"  בטענה שהוא "רק נהג תחת השפעת משקה משכר"?

ובכן דעו לכם שזה הלהיט היום בין עורכי הדין לתעבורה והשופטים העושים איתם יד אחת לסלק את תיקי נהיגה בשכרות משולחנם. להרשיע בעבירה של נהיגה בשכרות אי אפשר, כי איזה עו"ד קולקר הצליח להעמיד את המערכת על חובה מוזרה שכזו שהרשעה צריכה להיות חוקית, ושהינשוף לא משהו, אז נמצא פטנט עולמי – רק בישראל:

"אני מזכה את הנאשם מעבירה של שכרות אבל מרשיע אותו בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים"

וזו כמובן לא כהות חושים.

מדוע אם כן יש לי תחושה מוזרה שאם אני הייתי טוען כך כדי לזכות נאשם היו מגנים אותי? אבל כדי להרשיע? למה לא- זה דווקא נראה פתאום רעיון לגיטימי בהחלט!

עכשו נראה שופט אחד קם ואומר שאני טועה! שלא דייקתי במשהו!

פלוגה ג', שלוש פעמים כיפאק היי לחוליית סיור ו' שתפסה אתמול 17 נוהגים תחת השפעת אלכוהול במבצע על פאב "כוס התרעלה". הייתם אחלה. בפעם הבאה אני מקווה שתשתפרו ותתפסו שיכורים!

אה, שכחתי, השופטת חני סלוטקי מבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שאלה אותי אתמול איך זה יכול להיות? כן שופטת תהתה מה הסתירה הפנימית הזו!!!

אולי? מי יודע? קרן אור בקצה המנהרה!

דוד קולקר עו"ד נהיגה בשכרות

www.kolker.co.il

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב


תגובה אחת ל-“מי בעד שכרות חופשית שירים את היד ?”

  1. "קהות חושים" ולא "כהות חושים"