תאונות דרכים – הדמיה ממוחשבת

בעוד הנהג המום מהתאונה שנקלע אליה, שלא לדבר על המקרים בהם הוא פצוע ממש, או בהלם בשל נפגעים אחרים, עוסקים מומחי המשטרה במדידות צילום, איסוף ממצאים וחקירת עדים. בוחני המטרה עושים את מלאכתם מתוך מיומנות וניסיון רב, באופן שבו הם מגיעים לסיבות שבגללן אירעה התאונה. הסיבות הללו על פי רוב מקיימות מסקנה – שהנהג אשם בתאונה.

מי שמבקש להתמודד עם המסקנות הללו אחר כך נמצא בנחיתות של ממש. בדרך כלל עבר זמן רב בין יום האירוע ליום שבו הוגש כתב אישום ומתחיל הטיפול המעשי. הזירה משתנה. עצים גדלים או נעקרים, נוצרות תשתיות חדשות ואפילו רמזורים ותמרורים משתנים לעיתים מזומנות – דווקא כשאינך רוצה בזאת.

מלאכתו של עורך הדין מתחילה בתנאים נחותים ממש מול המשטרה.

בעיה חמורה לא פחות היא הנטייה הבולטת להניח שאם אירעה תאונה והנהג לא ראה למנוע אותה מבעוד מועד, משמע שלא היה זהיר ושתשומת ליבו לא הייתה מוקדשת במידה הראויה לדרך. אלו הן מסקנות חפוזות. לא פעם תאונה מתרחשת רק בגלל שהנהג לא יכול היה לראות את הסכנה המתקרבת מבעוד מועד, ולא תמיד אי הזהירות הביאה להסטת תשומת ליבו.

עורך דין נבחן במקרים הללו ביכולתו לפענח, להציג ולשכנע שיש הסבר אלטרנטיבי להסבר שמציעה התביעה. הסבר אלטרנטיבי הוא התגוננות אקטיבית. הפרקליט צריך להחליט שהוא איננו יכול להסתפק בהכנסת מקלות בגלגלי התביעה, והוא חייב להוליך את השופט באופן משכנע שיש אפשרות סבירה אחרת.

ההדמיה הממוחשבת היא הכלי האולטימטיבי לעשות זאת. אין דבר משכנע יותר מאשר להציג בפני השופט אנימציה של המהלך המשוער של התאונה כגרסת ההגנה. אם כלי הרכב נעים במסלולם, בציר הזמן ואפשר להראות הכל במדידות ובתנועה – מי הוא זה שיאמר שההגנה איננה משכנעת? או לכל הפחות שגרסת התביעה איננה האפשרות היחידה?  זהו הספק הסביר שמבטל את היכולת להרשיע!

לא היינו ממליצים לאף אחד שנקלע למצב שבו האישום מזמין עונש חמור, בלי להציע אלטרנטיבה משכנעת לגרסת התביעה.

בדוגמאות שהנחתי כאן לפניכם תוכלו להתרשם מראה עיניים מהו!

תאונה בהדמיה ממוחשבת

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב