עורך דין לתעבורה – מי צריך אותך בכלל?


עוד


קיומה של מערכת תחבורה מורכבת ומסועפת בכל מדינה מודרנית כוללת בתוכה את הוודאות המוחלטת של שיעור בלתי מבוטל של תאונות דרכים ונפגעים ברכוש בגוף ובנפש.  זה טבעי. מי שטוען אחרת איננו דובר אמת ומוליך שולל.

לרוב המכריע והמוחץ של הנהגים יש עבירות תנועה בתיקו האישי. כולנו עבריינים? זהו אבסורד! החוק קורא לנו עבריינים למרות שרובנו המכריע, כמעט כמעט כולנו אנשים טובים ולא היינו נכנסים למצב הזה מרצון. אנחנו עבריינים כי השלטון המתוסכל מכל קורבן וקורבן בדרכים, שוכח להבחין בין עבריין לנהג רגיל. הוא רואה בהם אוייב משותף. במקום להשתמש בהליכי משפט נגד עבריינים, ואילו עם השאר לנהוג בכלים ה"לגיטימיים" העומדים לרשותו (תשתיות, חינוך, התראה מפני מפגעים, איתור ואבחון מוקדי סיכון), הוא מגייס עוד ועוד אמצעים כדי להילחם בנו הנהגים כאילו אנו באמת אוייב…

השלטון אינו מכיר בזה שאנחנו הצרכן, אנחנו צריכים להיות מקבלי השרות – בטחון בדרכים – זה מגיע לנו! לכן הרי בחרנו לשם כך בנציגינו לכנסת ושלחנו אותם להיות שר תחבורה ושר תשתיות ושר חינוך וכו'.

והנה הגענו לעידן שבו עורך דין לתעבורה כבר איננו עורך דין לעניין שולי או פעוט יחסית, אלא עורך דין הנלחם על זכויות היסוד שלך כאזרח, ומגן על רישיון הנהיגה שהמדינה רוצה לקחת ממך בכל מיני דרכים שמסמלים בעיניה את פסגת ההצלחה בתפקידה.

מפקד משטרת התנועה מודד את הצלחתו במספר העבריינים שהביא לדין. שליחיו, מהשוטר בדרכים ועד לתובע המשטרתי, רואים הצלחה במדד אחד בלבד: חומרת הענישה. ככל שעונש שיוטל על הנהג יהיה חמור יותר, כן ייטב, ופסילת רשיונו לצמיתות היא השיא הנכסף.

עורך דין תעבורה פתאום הפך לדמות משפטית מסוג חדש. פתאום ענף משפטי שלם שהיה בתרדמת נעימה וזנוחה, מוצא עצמו בעין הסערה. עורך דין תעבורה פתאום נזקק לשלוף מנדנו את דיני הראיות, את סדרי הדין, את חוקי היסוד, את כבוד האדם וחירותו, את הזכות לעבודה, ועוד ועוד נושאים רמי מעלה כדי להגן על הפושע הפופולארי ביותר במדינה –עבריין התנועה.

לאחרונה נחקקו כמה וכמה חוקים דרקוניים, בשקט בשקט, ובקרוב מאד תמצאו רבים מכם את עצמכם מול בקשה שוות נפש לפסול אתכם לצמיתות או לפחות לחמש שנים ואפילו לא תבינו מהיכן זה נוחת עליכם. שתי עבירות תנועה בלבד וזה כבר כאן. מציאות.

אם לא תיעזרו כבר בעבירה הראשונה במומחה מן המעלה הראשונה לדיני תעבורה לא אתפלא אם אכן יהפכו לכם את החיים בהרף עין, ועוד יוקיעו אתכם ברבים כעבריינים!

שיטת הניקוד שלפיה יימצא כמעט כל נהג עצמו במוקדם או במאוחר שלול לשלושה חודשים, סתם כך, ללא משפט, וחמור מזה – למרות שנשא בכל עונש שהטיל עליו בית המשפט! עורך דין לתעבורה לא יוכל כבר לעזור ממש. אולי קצת להקל.  חבל. אסור יותר להקל ראש – עבירת תנועה היא היום עניין חמור מכדי להשאיר לדברים לזרום במהלך הרגיל שלהם. המהלך הרה אסון!

ראו הוזהרתם ואני כבר מומחה לדיני תעבורה ונהיגה בשכרות.

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב