ראש את"ן עבריין תנועה?

www.news1.co.il
News1 – מחלקה ראשונה יום ראשון 18 יולי 2010 20:58

איציק וולף News1.co.il
חשיפה ב-News1
ראש אגף התנועה ניצב בן חמו נתפס בעבירת תנועה
עבריין תנועה ועבריין משמעתי

ניצב אבי בן חמו [צילום: ששון תירם]

ראש אגף התנועה במשטרה 'מצפצף' על החוק חנה באדום-לבן, עם גלגל על המדרכה מוקדנית 100 ניסתה לטייח

> המוקדנית איימה: "נברר מי עוקב עם מצלמה"

▪  ▪  ▪

ראש אגף התנועה של משטרת ישראל, ניצב אבי בן חמו, נתפס עובר עבירת תנועה כשרכבו חנה במקום המסומן באדום-לבן וכשאחד מגלגלי המכונית ניצב על המדרכה.

החניה האסורה של ניצב בן חמו בוצעה ב-24 ביולי ברחוב הירקון פינת טרומפלדור בתל אביב כאשר הוא חונה, כאמור, באדום-לבן [סימון על גבי מדרכה]; גלגל אחד על המדרכה וכל זאת בתוך הרבה פחות ממטר וחצי מצומת דרכים. היא נתפסה בעדשת המצלמה של עו"ד פנחס פישלר.

מלבד עבירת התנועה שיש בחנייה שכזו, מדובר גם בעבירה משמעתית של קצין בכיר במשטרת ישראל.

זו אינה עבירת התנועה הראשונה של ניצב בן חמו המתועדת במצלמה. בעבר, נתפס בן חמו, האיש שאמור לאכוף את חוקי התנועה, כשהוא עוקף רכב מימין, ללא איתות, במהלך נסיעה מהירה במיוחד. בזכות צמרת המשטרה הוא נחלץ אז ממיצוי הדין עמו.

המוקדנית איימה: "נברר מי עוקב עם מצלמה"

כאמור, את עבירת התנועה ראה עו"ד פנחס פישלר, ומייד כשהבחין בה התקשר למוקד 100 על-מנת לדווח עליה. לתדהמתו, השיבה לו המוקדנית כי היא מתכוונת לברר מי עוקב אחר ראש אגף התנועה עם מצלמה. פישלר דרש לשוחח עם אחראית המשמרת, ועדכן אותה בדבר איומיה של המוקדנית.

במקביל, פנה עו"ד פישלר למפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב שחר איילון, ודרש ממנו להורות לקצין אגף התנועה במחוז תל אביב לקבל את התלונה על עבירת התנועה שביצע ניצב אבי בן חמו, המפקד הממונה שלו, ולטפל בה ללא מורא.

כמו-כן דרש להאזין לשיחה שניהל עם המוקדנית במוקד 100 ולהעיר לה על התנהגותה הפסולה.

תלונה על עבירת התנועה של ניצב בן חמו ועל התנהגות המוקדנית שביקשה לחפות על עבירת מפקד אגף התנועה נשלחה גם למפקח הכללי של המשטרה, רב-ניצב דודי כהן.

נוצר: 31/07/2009 | עודכן: 31/07/2009
שתף שתף שלח לחבר הדפסה

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב


4 תגובות ל-“ראש את"ן עבריין תנועה?”

  1. שלום רב לך ,מר קולקר. קראתי בענין אתהמכתב המלווה בצילומים של עו"ד פישלר. לי קרה מקרה דומה עם שוטרת במחוז ירושלים . מרגע שעצרה אותי, בטענה שלא עצרתי לפני מעבר חצייה. תחילה טעתה בזהוי הרכב,אחר-כך אילצה אותי לעצור על מדרכה מסומנת באדום לבן, ובעצמה עצרה את הרכב המשטרתי על אותה מדרכה לפני רכבי, ובמרחק של מטר וחצי בערך ממעבר חצייה.לא עזרה הערה שלי שזו אכן עבירה כפולה ומכופלת מזו שהיא טוענת שכביכול אני עברתי.שלחתי תמונות שצולמו וכן מכתכ תלונה על התנהגותה הבוטה כלפי ועל טעותה כמובן.איש לא שעה לתלונתי וכמובן שלא התיחסו לעבירה החמורה של השוטרת. "היא לא זוכרת את המקרה" כךנכתב בתגובה לתלונתי ,אבל התובע המשטרתי לא ביטל את הדוח כי…היא "זכרה " משהו. וכמו שנאמר לרבי מותר. גם החלטה לגשת למשפט לא תועיל אם כך עובדים במשטרת ישראל. חוסר אמון מוחלט במערכת אשר המפכ"ל דנינו הצהיר בעת מנויו שהוא רוצה את אמון הציבורבמשטרה. מלים לחוד ועשייה לחוד.
    תודה.
    אביגיל אלוני.
    ירושלים.28.5.12

    תודה לך אביגיל על דבריך.

    אני מקווה שהדברים מגיעים ליותר ויותר אנשים. מערכת המשפט מאבדת את אמון הציבור באופן אקטיבי ואלים מדי יום ביומו. אנשים כמותך מתווספים במאות מדי יום, כלומר אנשים המגיעים להכרה שמערכת המשפט איננה מקום שבו יכול אזרח להרגיש שהצדק יגן עליו מפני עוול או שדנים אותו ביושר. התחושה שהשלטון רודה באזרח, שהוא יכול להתעמר בו ללא מעצורים, ושבית המשפט אטום לזה, מתפשטת, וסופה שתביא להתפרצות שקברניטי המשפט בארצנו לא מבינים את אופיה ועוצמתה כפי שהם צפויים לחוות. לעניות דעתי. זו רק שאלה של זמן.

    אם וכאשר יהיה מי שיערער על המוסכמות והסדר הנוכחיים, וסביר שזה יבוא משכבה רחבה הרואה עצמה מנוצלת ומושפלת, ימצאו קברניטי המשפט ששכבת ציבור רחבה ביותר , שאת נמנית עליה כבר עכשיו, לא תעמוד לצד צקצוקי הלשון האומרים שיש לנו בית משפט לתפארת, ושצריך להגן עליו, ואפילו לא לאלה שיטיחו זה בזה האשמות עם צבע פוליטי, כלומר שפוליטיקאי פלוני זה או אחר מנסה לפגוע בכוחו של בית המשפט מסיבות פוליטיות. מסכן פרופסור פרידמן על הזובור שהעבירו אותו. השר הנוכחי מתגלה ככשלון טוטאלי. הם עסוקים במבנה בית המשט העליון כמו בנאי הבונה גג חדש לית שיסודותיו התערערו.

    שום דבר כאן אינו פוליטי במובן המפלגתי. זה לגמרי פוליטי רק מבחינה זו שהכוחנות השלטונית מאבדת רסן, ולא ניתן להשליט סדר חדש בלי שהגורמים הפוליטים יראו בזה משימת על. שופטינו אינם מורמים עוד מעם. הם חותרים בעצמם תחת מעמדם זה ומחבלים בכבוד שאנו אמורים לרכוש להם.

    עצוב. והלוואי שמישהו יתעשט. הצהרות מפכ"ל בפה, והתנהלות אגרסיבית לא רצויה בפועל. וזה שמאיימים עלינו בקטל בדרכים ואלימות ברחובות – שלא יבלבלו את המוח – בזה יש לטפל כחוק! אין שום זכות יתר לשוטר או לשופט לסטות מהחוק רק בגלל הצורך להכרית עבריינות מן הארץ!

  2. והשופטים? השופטים הם מטעם המשטרה בדרך כלל תובעים משטרתיים לשעבר. אלו אולפו במשטרה ובהגיעם לכס השיפוט הם כמו התביעה משמשים זרוע של המשטרה. בתירוץ של לחץ ו"בזבוז זמן יקר לוחצים בכל הברוטליות להודות . בכך המשטרה מעודדת מאוד ומגדילה את התביעות. השופטים שוב בטוענה של עומס, לוחצים להודות וחוזר חלילה. על פי ההגיון כמות התביעות צריכה דוקא לגרום לכך ששופטים לא ימהרו להשביע את רצון המשטרה ולא ימהרו להרשיע. בידם הסמכות אף להעניש שוטרים שהביעו בדך פלילית לתביעה. זה ודאי היה מרתיע את המשטרה. אלא שלא כך. עצם קיומו של בית דין נפרד לתעבורה – שהוקם במקורו זמנית בגלל שביתה ממושכת של בתי המשפט מזין את מערך התביעות של המשטרה. מכאן שקרוב לודאי שהתלונות מצד בתי המשפט הן מהשפה אל החוץ. אילו התביעות היו על מה שבאמת צריך יתכן וניתן היה לבטל את קיומו הנפרד של בית התדין לתעבורה ומכאן לבטל את משרות שופטי התעבורה.
    שופטי התעבורה מרשיעים בכמעט מאה אחוז מהמיקרים. כדי להבטיח זאת גם כאשר הנאשם זכאי, הם לא נותנים ביטוי בפרוטוקול להרבה מהמתרחש מסתירים את עובדת הפסקת העדות משמיטים את כל ההוכחות לחפות מהפרוטוקול ובעיקר משנים בפרוטוקול כל מה שלא מתאים להרשעה. גם המשטרה לחלוטין אינה מעוניינת בביטול בית דין שהוא למעשה סניף שלה לכן מצדה רצוי להרבות כמותית בתביעות להמשך קיומו.

    הימצאות התביעה המשטרתית במערך החקירות עוררה חשש בדבר יכולתה לקבל החלטות עצמאיות

    פורומים שלטוניים החלו לדון בסוגיית מעמדה של התביעה המשטרתית – בהיבט הנוגע לעצמאותה של התביעה המשטרתית במסגרת המשטרה. במובחן מן התובעים בפרקליטות הנהנים מעצמאות אירגונית התובעים המשטרתיים כפופים לקציני החקירות במרחבים ובמחוזות ולפיקוד הטריטוריאלי של המשטרה. הימצאות התביעה המשטרתית במערך החקירות המשטרתי עוררה חשש בדבר יכולתה לקבל החלטות באפן עצמאי. לפי תפישת המשטרה, תפקיד התביעה המשטרתית הוא לבצע את מדיניות המשטרה ולסייע בהשגת יעדיה. במצב זה אין זהות אינטרסים בין הגוף החוקר לגוף התובע. במסגרת שיטת הניהול לפי יעדים לכל אחד מתחומי הפעילות במשטרה. נקבעים לתביעה המשטרתית יעדים כמותיים. יעדים אלו נקבעים בהתאם לאינטרסים המשטרתיים בתיאום עם קציני אגף החקירות, במרחבים ובמחוזות ובאישורם, והם אינם תואמים בהכרח את תפקיד התובע – להעמיד לדין רק בהימצאות ראיות מספיקות וכשקיים אינטרס ציבורי.
    כלומר המשטרה מחליטה מלכתחילה על מכסות לכל מני עברות שיש להביא לתביעה!!! כפי שכולם יודעים בנוגע לדוחות ששוטרים מקבלים מכסות אותם הם צריכים למלא. משל היתה המשטרה קובעת יעדים לכמות תביעות על רצח שוד תקיפה בכל מחוז ולפי כך פועלת. מאוד יתכן שנגיע למצב זה אם לא יושם קץ למשטרת תנועה זו במתכונתה הנוכחית.
    בדיקת המבקר העלתה כי הטיפול בתביעה המשטרתית בכל הנוגע להליך העמדה לדין ולהסדרי טיעון טוב פחות מזה שבפרקליטות, כי משך הטיפול בתיקי התביעה המשטרתית ארוך מזה שבפרקליטות וכי עלות העסקת תובע משטרתי גבוהה מעלות העסקת פרקליט. ביקורתו והמלצתו של מבקר המדינה, החלו להניע תהליכים במשרדי הממשלה השונים. בעקבות דברי המבקר, חזרו והתקבלו במהלך השנים 2000 ו2001 במסגרות ממשלתיות שונות , החלטות בהן צוין כי המצב הקיים אינו תקין ואינו ראוי. מאז עברו כבר עשר שנים! האם על הציבור להמשיך לממן זאת בעזרת הגזירות הכלכליות וצמצומים בשירותים חיוניים?

  3. משטרת התנועה מחלקת לארבע רמות חומרה את עברות התנועה/תאונות דרכים:
    א'. הקלה ביותר כולל דוחות. ב'.ג'. הרמות האמצעיות כוללות פגיעות גוף גם קשות והרס כלי רכב. ד'. החמורה ביותר מות או פגיעות מסכנות חיים. משטרת התנועה מטפלת אך ורק בשתי רמות ד. ממנה אינה יכולה להתעלם. ורמה א'. אין היא מתיחסת לרמות האמצעיות. המגישים תלונה על תאונה ברמות ב' וג' אפילו נפגעו קשה בגופם, אפילו נהרס רכבם לחלוטין, אומרים להם קחו פרטים מהנהג. אם הנהג סרב לתת פרטים וגם אם לפי הרישום קשה למצא כי אין מספר טלפון אומרים להם גשו לחברת הביטוח, ואינם זוכים להתיחסות נוספת. גם אי מסירת הפרטים על ידי הנהג אינה מעניינת אותם, להוציא תקופות שבהן המשטרה יוצאת ב"מבצע" בנושא. משטרת התנועה עובדת בשיטת המבצעים, מה שלא זוכה להתיחסות בדרך כלל נהיה חמור בעת מבצע. מעניין להשוות זאת לעבודתה של משטרת הפלילים. האם משטרת הפלילים עורכת מדי פעם מבצע בנושא תקיפה או שוד?
    משטרת התנועה מטפלת באופן פעיל ביותר ברמה א', זו הפחות חמורה. דוחות על עברות גם דוחות שוא בין בהזדמנות ובין במבעים. כאן המשטרה אוהבת להראות את כוחה. ברמה זו אי מסירת פרטים הינה בכל מקרה חמורה גם אם לא היה נזק ואפילו אם גם לא היתה תאונה אלא כל הסימנים מעידים שבוימה תאונה. מקרים אלו נעשים יותר ויותר נפוצים על במיוחד על ידי קטנועים ורוכבי אופניים. כאן המשטרה תופרת תיקים בשיטות שהיא מלמדת את חוקריה. ברמה הפחות חמורה במקרים שלפחות נראים כפחות מסובכים המשטרה פעילה ביותר להראות כמויות – זה ההישג שלה וזה הכי קל. ברמה זו המשטרה משוחררת מביקורת הפרקליטות. למשטרת התנועה מערך תביעות משלה. התביעה המשטרתית עושה הכל כדי שתהיה תביעה, גם בחיר של חוסר תאמה אפילו לכתב ה"חוקר" שכל כל טרח להביא להרשעה ולפעמים לא מספיק הצליח. כך שרושמי התביעה לעיתים גם משפצים את התביעה במחיר של חוסר תימוכין במה שנרשם כעדות כדי להתאימה לחומר מרשיע. בדרך זו רוב המגיעים לבית הדין לתעבורה הינם נהגים נורמטיביים ואילו רוב הנהגים הפראים והמסוכנים אינם מגיעים לבית הדין.
    בכך לא נגמרת ההתחכמות. לתביעה המשטרתית היתר מיוחד לבחור את השופט הרצוי לה עבור כל מקרה. כך שאם אין ממש אשם ניתן לבחור בשופט/ת האוהדת ביותר למשטרה. התובעים בדיון המשפטי גם הם ממערך התביעות של המשטרה אלו שוטרים לבושים אזרחית. תפקידם לעשות הכל למען הרשעה שזה אומר: אם המתלונן מתגלה כבלתי אמין ביותר, כפרחח כבריון ועדותו מלאת סתירות יתעלמו מכך, אם תהינה סתירות מהותיות בין עדותו בדיון לתלונתו במשטרה גם כאן יתעלמו מכך, אם בא כוח הנאשם מבקש למסור לבית המשפט את תלונתו במשטרה – שאותה בית המשפט אינו מקבל מלכתחילה, תהיה התנגדות מצד התביעה בטענה שאין סתירות. אם אין סתירות מדוע ההתנגדות? הפירוש האמיתי ל"אין סתירות" הוא יש סתירות אך עדיף להסתירם לבל יודע. בעת עדות הנאשם ההתנהגות כלפיו היא בריונית הפרעה לעדות, התפרצות לתוך העדות בשאלות על מה שטרם הגיע אילו בשם חקירה נגדית. ליצור רושם בכתובים כאילו יש סתירות שוב לא לתת להסביר ולבקש להפסיק עדות.

  4. אני הכי גבוהה יכול לדהור לצפצף על כולם לעשות מה שאי רוצה ללא מורא
    ובאמת לאחר הציניות
    כשדפוס ההתנהוגות הוא לקוי
    ואין זה משנה היכן אתה נמצא
    והדברים מחריפים דווקא באותו מוסד
    ייצוגי המחייבך להוות דוגמא לאחרים
    (כשלמעשה זה בבואת החברה)
    אתה נותן דרור לעצמך
    ואינך תוכל לעשות כאן דבר
    רק לכעוס על עצמך ואולי למרוט שיערות
    ולדעתי אני הפסקתי ללחום בעניין
    אגב כשאני רואה במהלך נסועותי
    כל כל הרבה עבירות תנועה בפרט
    של מוסד המשטרה
    ומתעוררת שאלה אם בכלל כדאי לך
    התעסק עמו פן יבולע לך
    וכידוע בתי המשפט אומרים אמן
    ואמן אחר כל פיפס של המשטרה
    או העירייה