בדיקת דם לאלכוהול

אלכוהול בדם ואלכוהול בנשיפהשותות

אחרי שתיית אלכוהול משחררת מערכת העיכול אל הדם את האלכוהול בתהליך שקוראים לו ספיגה, זה השלב שבו נספג האלכוהול שבמשקה והמזון  דרך מערכת העיכול אל מערכת הדם. התהליך הוא הדרגתי ושונה מאדם לאדם. אצל האחד זה יארך 15-20 דקות על שיגיע לשיא הספיגה, ואצל אחר שעה או שעה וחצי. (חשוב אם השתיה הייתה מלווה באכילה).

הפירוק של האלכוהול מהגוף הוא איטי הרבה יותר. נהוג לקבוע כי הגוף מסלק 15% מרמת השכרות המקסימלית בכל שעה, וכך בכל שעה שאחריה 15% ממה שנותר. כלומר להשתכר זה די מהר. להתפקח או להתנקות זה כבר תהליך ממושך התלוי קשר אמיץ בכמות השתייה.

האלכוהול שבדם מגיע למח ומשבש את התפקוד.  בדיקת דם יכולה לגלות את רמת האלכוהול המדוייקת בגוף! אך לא את רמת השכרות!

האלכוהול שמגיע לריאות מתנדף שם בכמויות זעירות הנמדדות בבדיקת נשיפה! המדידה איננה מדוייקת לעולם. זו מדידה הנסמכת על ממוצעים סטטיסטיים.

שעות הבקר המוקדמות חביבות על מארבי המשטרה לאיתור שיכוריםבדיקת שוטר

רק הזמן מפרק את האלכוהול מהגוף.

מי ששותה מים או קפה או הולך לישון שעתיים שלוש לא מוריד מהריכוז שבגופו יותר ממה שהיה יורד רק בגלל חלוף השעות.  אנו מכירים רבים וטוובים שהלכו לישון, קמו בבקר ויצאו לדרך בהנחה שהשינה סילקה את כל האלכוהול מגופם, או  שהמשטרה כבר לא בודקת בדרכים!… זו טעות חמורה. בדיקת המשטרה גילתה אלכוהול!

מי חייב לתת דגימת דם?בדיקת דם

דגימת נשיפה חייב לתת כל אחד. דגימת דם חייב לתת רק מי שנעצר עקב חשד ל- נהיגה בשכרות – חשד מוקדם וסביר, או שהיה מעורב בתאונת דרכים! ריח אלכוהול מהפה אינו סיבה לדרוש דגימת דם!!!

מי שנבדק במכשיר נשיפה חוקי וגילו אצלו חשד לשכרות חייב לתת דגימת דם! בחודש יוני השנה, התחילו במחוז ירושלים לשלוח לבדיקת דם כל מי שהתגלו אצלם ערכים העולים על 300 מיקרוגרם ופחות מ-400 מיקרוגרם.. (כך המלצנו בעבר ויפה שההמלצה התקבלה סוף סוף). לפחות במחוז ירושלים.

אם הדרישה לדגימת דם חוקית אסור לסרב לה, אלא מסיבה רפואית חריפה ובאישור רופא!

אל תסרבו לעולם לבדיקת דם אם הדרישה היא חוקית – כלומר היה חשד לנהיגה בשכרות או שהייתם מעורבים בתאונה, או שמכשיר ינשוף למשל הכריז על שכרותכם. פחד ממחטים – אף שזו פוביה מוכרת, לא יחשב סיבה טובה. גשו לבית החולים עם השוטר ובקשו התייעץ עם הרופא לפני הבדיקה. זה חוקי וסביר. אם הפחד אמיתי – רופא יאבחן אותו ויחסוך לכם את הסבל.

איך צריכה להתבצע בדיקת דם?מבחנה

רצוי שהבודק יהיה רופא וזה יהיה בבית חולים. רישמו לכם את שמו. מי יודע אילו טפסים תמוהים יתגלו בתיקכם מאוחר יותר. אם זה שוטר – בקשו לראות תעודת רופא או חובש. אם אין לו – אל תשתפו פעולה. דרשו רופא! בתום הבדיקה חייב נוטל הדגימה לערוך זכרון דברים ולמסור לכם העתק ממנו אחרי שקראתם את תוכנו הבנתם את הכתוב וחתמתם עליו. מדובר בחובה שבחוק ולא בנימוס בסיסי.

תוצאות בדיקת הדם לזיהוי אלכוהול אין ניתנות במקום. לכן השוטר גם אינו יכול לפסול את רשיונכם פסילה מינהלתית בעוון נהיגה בשכרות! אם פסל – רוצו לעורך דין כדי ש/ידרוש ביטול מיידי.

בדיקת דם במעבדה כפופה לכללי המדע!עקום

חייב להתבצע כיול כהלכתו ולפי דרישות החוק. הבדיקה חייבת להיות כפולה לפחות ובין התוצאות שנמדדו אסור שיהיה פער העולה על 10 אחוזים. פער כזה פוסל את המדידה כולה כיוון שהוא מעיד על כך שמכשיר המדידה היה לקוי.

צריך לדעת שלכל מעבדה יש ערכים של אי וודאות וגם לכל שיטת מדידה יש ערכים של אי ודאות. עורך הדין שלכם צריך להתמצא בזה היטב.

משך שמירת הדגימה מרגע נטילתה ועד מועד בדיקתה במעבדה חשוב מאד. המעבדה היחידה בארץ שמשמשת את המשטרה היא זו שבתל השומר (שיבא.). הדרך שנודדת המבחנה לשם , הידיים שהיא מחליפה וצורת שמירתה חשובים מאד ועורך דין מנוסה יתחקה אחריהם בזהירות רבה.

רוב מכריע של העוסקיים בתחום – לרבות שופטים – רואים את תוצאת המעבדה כאמת מוחלטת. זו שגיאה חמורה!! כבר הוכחנו ב"משפט עוזרי" שאי ודאות של מעבדה יכולה להגיע כדי 30 אחוזים ויותר!!!

אנו מכירים מאות מקרים בהם הורשעו נהגים בגלל בורות של גורמי האכיפה השיפוט והסנגורים – שאפילו המליצו לנאשם להודות – בדרכי הבחינה של תהליך מדידת ערכי האלכוהול בדם.

בחוות הדעת המשטרתית יש ערך אחד בלבד שנמדד כביכול!!! זו איננה אמת וזה נוגד את החוק!

רוצה לבחון את המקרה שלך ללא התחייבות: שלח את המסמכים הרלבנטים ואת פרטי האירוע בפקס או בדואר האלקטרוני ונשיב לך תשובה – חינם!

העיסוק באישום על פי דגימת דם מחייב מומחיות מיוחדת ומקצוענות מושחזת היטב!

עורך דין דוד קולקר מתמחה בנהיגה בשכרות.

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב


5 תגובות ל-“בדיקת דם לאלכוהול”

  1. הייתי מעורב לנהיגה פזיזה….לא בצעו לי בדיקת ינשוף, רק בדיקות דם.
    זומנתי למחר לשימוע,
    מאחר ובדיקות הדם מגיעות רק לאחר כמה שבועות רציתי לדעת אם בשימוע הקצין יכול\מותר לו לשלול לי במקום את הרישיון ל30 יום למרות שאין לו הוכחה חותכת כי אני אכן נהגתי בשכרות.

    רונן,
    עקרונית יכול הקצין לשלול את רשיונך פסילה מינהלתית ל30יום אויותר לפי רשימה של עבירות המנויה ברשימה מיוחדת שיש בחוק, ושכרות היא רק אחת מהן. הוא יכול לייחס לך שכרות גם לפי סימנים אחרים ולא רק לפי נשיפה או בדיקת דם.

    ואולם, השימוע הוא הליך חשוב מאד מבחינתך, אם יש לך הגנה טובה. לא שמישהו במשטראה עומד להתרשם ממה שיש לך לומר, אבל יש דרכים לעשות זאת נכון.

    לכן, המלצתי החמה: אל תלך לשימוע בלי תדריך ויעוץ של מקצוען.
    אם תרצה אני בטלפון 0505400052 החל מ06:30 בבקר.

    בהצלחה.

  2. יש לי משפט בתאריך 15.2 על נהיגה בשכרות , כבר הודעתי באשמה על מנת שהשופט יפחית בעונש , האם אתה חושב שאפשר להוריד פחות משנתיים , היות ואין לי עבר שלילי, והודאה + חרטה ומצב משפחתי יכול להוות טיעון מספיק להוריד תקופת השלילה ואו להמירו בקנס ?

    מכובדי,
    אני לאיודע מי נתן לך את העצה הזו אבל אני חושב שזו הייתה עצה טפשית.
    אני ממליץ לך לגשת עם כל המסמכים שלך ליעוץ. המעשה שעשית הוא העצה הכי גרועה שאפשר לתת לנאשם בשכרות.

    דוד קולקר

  3. סמי,
    זה שלא הרגשת שיכור נותן תקווה לזה שבדיקת המאפיינים שעשו לך תקינה. בעניין הינשוף צריך עורך דין שמתמצא היטב בבעיות התפעול של המכשיר וזה לצערי כרוך גם בהוצאה כספית משמעותית, בניהול הליך משפטי ארוך ובגיוס מומחים שייעידו עבורך בבית המשפט. בכל מקרה תן לעורך דין לנהל את זה – אל תנסה לייצג את עצמך.

  4. בבדיקת ינשוף נתפס כמות אלכוהול של 490 למרות ששתיתי רק חצי בירה כלומר 160 מ"ל יש לציין שאני לא הרגשתי טוב ונטלתי משכחי כאבים אופטלגין נלקח ממני הרשיון לחודש וזומנתי למשפט כמו כן נלקח ממני הרכב משאלתי היא מה ניתן לעשות?

  5. בבדיקת ינשוף שנערכה לי התוצאה הייתה 380 ,נשלל ממני הרישיון לחודש וזומנתי לבית המשפט בחודש דצמבר 2010 עצתך בבקשה

    תשובת עורך דין דוד קולקר
    חסרים לי עוד כמה פרטים כדי לתת עצה מקיפה יותר, אבל ברור כשמש:
    א. שאסור לך לישון ולחכות לדצמבר. אף אחד במשטרה ובתביעות לא מתכוון ללכת לישון או לחפש דרך איך להוציא אותך מזה. נהפוך הוא.
    ב. שאתה צריך עורך דין שמבין עניין, אבל לא סתם כזה שמבין כעניין בדיני תעבורה, אלא אחד שיודע איך מייצגים בענייני שכרות, וזו כבר תורה שלמה.
    ג. לוודא היטב שעורך הדין לא מתכוון פשוט להמתין ולראות מה יקרה ובינתיים למשוך את הזמן. בשביל זה אינך צריך אותו בכלל – אתה יכול לנסות להגיע לפשרה כבר היום.
    ד. מהר, אבל מהר, לצלם את חומר החקירה בתיק המשטרה. מה שיש לך זה חומר חלקי בלבד. מדוע? ככה!

    בהצלחה

    דוד קולקר

    05056681692