נהיגה בשכרות – סיכומי ההגנה במשפט הינשוף (7)

על שלושה דברים הינשוף עומד

  1. שמעון הצדיק היה אומר: על שלושה דברים העולם עומד: על התורה, על העבודה, ועל גמילות חסדים. הרשו נא לי את הפרפראזה המתבקשת:  על שלושה דברים הינשוף עומד:

א.      על התורה – זו תורת המדע שעל פיה יבנה יבחן ויקבל תעודת כשרות.

ב.      על העבודה – זו השמירה הקפדנית היום יומית במעבדות, בכיול ובתחזוקה השוטפת.

ג.        וגמילות החסדים- אלו הם רגעי החסד שבו מתנהל לו מפעיל הינשוף בעבודת ההפעלה.

  1. התובעת- המדינה, בעיוורונה כי רב לזכויות האזרח, למשמעות הכח הרב (מדי) שמופקד בידיה, הוכיחה במשפט זה באותות ובמופתים שאיננה ראויה לו. כי על בית המשפט להפקיע מידיה את חופש הפעולה המופרז לאין שיעור שהיא נהנית ממנו, ואת האשראי המוגזם עד כדי אבסורד שהיא מסתמכת עליו בבתי המשפט. תשאלו את עו"ד שנאור שהתפקחותו עולה לו בייסורי נפש.
  2. בית המשפט הנכבד הפגין בתיק זה, למרות רצונו העז להגיע לחקר האמת, עיוורון דומה הנובע מאותו הרגל לתת אמון בכנות ובנאמנות המשטרה למשימותיה שבטעות מכסים על כל השאר.

על העבודה

  1. עובדה היא, שהתביעה התעלמה כליל מחובתה הבלתי מתפשרת- הן לעבודה והן לגמילות החסדים. אף מומחה מתחום המעבדות והתחזוקה לא התייצב מטעם המדינה לעדות. אפילו מפקד המעבדה שהוא איש זוטר, שלא לומר מישהו מאגף האלקטרוניקה או התחזוקה במטה הארצי – איש לא הואיל להגיע לאולם של כבודכם ולספר בשבחי העבודה.
  2. בדקתי בסיכומי התביעה כמה פעמים מופיעה בהם המילה "מעבדה". התשובה היא חמש פעמים. בשלוש מהן היא מהווה חלק מהתואר המלא של ד"ר אלמוג אשר לשמו מחבר תמיד עמיתי חובב התארים את קבוצת המלים: "מנהל המעבדה לטוקסיקולוגיה ופרמקולוגיה במרכז הרפואי "שיבא" שבתל השומר". (אפשר בקיצור (מהלובשיש"א) ושבפעמיים נוספות מופיעות במשפט אחד בו הוא משמיץ את מהנדס אביחי שהונה את בית המשפט בטענתו על ערך הכיול שהוזן במעבדה.  כלום יש קשר בין המעבדה המתחזקת את הינשוף לערך הראייתי שלו – עושה רושם שבמשטרה סבורים שלא. אם כן היכן ההתייחסות? אולי התביעה תבקש עוד ראיות הזמה?  בכל הרצינות – לא אתפלא!
  3. האם יש דבר ברור יותר מזה שלתביעה יש רצון להעלים את המעבדה מן הציבור ומתודעת בית המשפט. אף מילה אחת בסיכומים הרואים כאלה אחרי 1500 עמודי פרוטוקול? לא דיברנו על המעבדה? לא טענו נגד המעבדה? לא חקרנו כמה וכמה עדים אודותיה? כן, האזרח נחות בעינכם מכדי שתבזבזו עליו התייחסות בעניין כזה – וזה גם משקף את ההפתעה שהופתע עו"ד סמו מכך שהמעבדה והנעשה בה עולה לסדר היום ובית המשפט לא מתייצב לימינו למנוע זאת. למי שלא ברור – בי נשבעתי לי ברור כשמש.
  4. לא מפתיע כלל וכלל שכבר נשמעים שליחיה התובעים במקומות שונים מכריזים מעל כל גבעה רמה שפסק הדין של כבודם לא יתקבל והמשטרה תמשיך להפעיל את הינשוף אם יבוטל. אני מקווה שכך יהיה. כך יוכחו לכם ולמערכת המשפט טוב מכל טיעוניי ותיאוריי לגבי מצבו העגום של המשפט. כך שמעתי גם בישיבה האחרונה של ועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין, ומפאת כבודכם אמנע מכם את השאר.
  5. מה שעושה משטרת ישראל במעבדה הוא בבחינת מחדל, שלא לומר מעשה פשע של ממש, שהמשטרה מסתירה בכל כוחה ובכל מאודה.
  6. מה שעושה המשטרה במעבדה מאיין ועושה לאפס כל מכשיר, ואפילו היה מכשיר ראייתי למופת.
  7. אילו סברה ההגנה שהתובנה הזו שעל התביעה היה להגיש ראיות מוצקות על התנהלות המעבדה היא גם נחלתו של בית המשפט, ואלמלא חששה ההגנה שבית המשפט ינהג כפי שנהגו כל קודמיו, הייתה יכולה אפילו להכריז אין להשיב לאשמה. כאשר התביעה אינה עומדת על כל הרגלים ההכרחיות זו צריכה להיות התוצאה המשפטית. לצערי פרקליט סביר במדינתנו לא יכול אפילו לחלום שזו תהיה התוצאה.
  8. לכן טרחה ההגנה, ושלפה ממחבואם כמעט בכוח, (לא היה אחד שהגיע בלי ששם מכשולים מכוערים), את כל שרשרת האחראים על המעבדה, והראתה לבית המשפט באותו ובמופתים כי:

א.      נושא המעבדה לא זכה אפילו לתשומת לב מינימאלית מד"ר אלמוג.

ב.      שנושא המעבדה לא טופל על ידי סנ"צ בן יאיר.

ג.        שלא הוקדשה כל מחשבה או תשומת לב מסודרת ומתועדת לבחינת הסטנדרטים הרצויים במעבדה.

ד.       שהצעות של הרשות הלאומית להסמכת מעבדות להביא לרמה נאותה לפי התקן הישראלי והעולמי נדחו בתקיפות ובעקביות.

ה.      שמפקד המעבדה איננו בעל ידע שיכול להרגיע אף אזרח במדינה, ואפילו איננו מכיר את המכשיר ברמה ראויה.

ו.        שטכנאי המעבדה  אינם מבינים מה הם עושים באמת והם בסך הכל מצייתים לרשימת פעולות שעורכה לא ידוע באמת.

ז.        שאף אחד מעובדי המעבדה לרבות מפקדה אינו מוסמך להפעיל את המכשיר ועל כל פנים אינו מוסמך להעיד על תוכן הפלטים שלו.

ח.      שכל התהליך המעבדתי כביכול מגלם בסופו של דבר הסתמכות על "הודאת" המכשיר עצמו על כשירותו ללא כל בקרה נוספת אחרת.

ט.      שמושגים כמו "שיעור אי הודאות" של המעבדה, של השיטה, של כל מכשיר ומכשיר – זרים להם לחלוטין.

י.        שהם אפילו לא מצייתים ממש להוראות התחזוקה הכתובות של היצרן ויש להם תורה שבעל פה…

יא.    שמפקד המדור ומפקד המעבדה בעצמם שוגים ניזונים ממידע שקרי) , בקשר עם תרשים הזרימה של עבודת החיישנים במכשיר. ועוד ועוד……

  1. לא הייתם יודעים דבר וחצי דבר מכל אלו אלמלא טרחה ההגנה לקעקע את הילת הזוהר מדושנת העונג של "המעבדה", והמפקדים הכושלים של המשטרה שמשתמשים במילה מעבדה כאילו הייתה זו מכבסה המעלימה כל כתם.
  2. גם בית המשפט לא רווה נחת מהזמנתם של כל העדים הללו, ועל רבים חשובים וחיוניים ויתרתי בעל כורחי (בעליו של החברה הסוכנת של מכשיר ליון שהודח בקנוניה ואת מר אזי צדוק מן המז"פ. אילו היו עיתותי בידי הייתם שומעים את מר כסיף החתום על טיוטת האפיון – והייתי דורש ללא שום סייג את עדותם של שר הבריאות ושר התחבורה החתומים על צווי רמייה שקריים בעליל).
  3. מה מצפה עו"ד סמו? שתלכו לפשפש ולדלות מה שחובה היה לתת לנו בצורה מובנית ומתוקנת? האם תבררו אתם עדשים נבחרות מקערת ההגנה או ממה שמכונה לגבי דידי בחוסר טעם מסוים לפחות "ראיות הזמה" כדי לברור לכם מה שהייתה חובה למי שמבקש מעמד של חזקת נאמנות? ככה יעשה משפט? אני משוכנע שלא. ולכן אני משוכנע שאחת דינו של הינשוף – הכחדה. ואחד דינם של מפעיליו – עונש פלילי ופיצויים כספיים. אין בזה רחם. לפחות לפחות –הפרת אמונים יש כאן? הם הזיקו הרבה יותר ממי שמסדר למכריו משרה בשרות הציבור.
  4. אני קורא את סיכומיו של חברי המלומד ודווקא מאמין למראה עיני. אני את האמת העגומה הזו חווה כבר שלוש שנים. זו תרבות השקר והרמייה. זו הכוחנות והשררה. אלו הם בני האדם שמאמינים שהם הם המדינה, והזולת הוא באדיבותם כי רבה בן חסותם. די לי בזה שהוא חוזר ואומר בסיכומיו שהינשוף הוא אותו מכשיר המופעל במדינות אחרות. לא צריך יותר. שבעתי. אם אני ממשיך לכתוב הרי זו השליחות שנטלתי על עצמי ומחייבת אותי.
  5. ואני מאמין בכל ליבי גם, שהעובדה שד"ר אלמוג מעכב את הגשת הדו"ח שלו לשר התחבורה  היא בתאום עם המטרה כדי למנוע השפעה על בית המשפט הזה וכדי למנוע מהציבור לראות שהדו"ח מאמץ את כל הטענות העיקריות של ההגנה במשפט הזה, טענות אותן אנו זועקים כבר שלוש שנים וקוצרים מאבק מר, המלצות ותלונות בכל פורום מלשכת עורכי הדין ועד היועץ המשפטי לממשלה שיבחן העמדה לדין! איך לא יבושו! הדו"ח היה מוכן בחודש יולי!! רציתי להגישו כראיה בתיק זה מבלי שראיתיו כלל. ד"ר אלמוג מסרב. הוא אומר שחובתו למסור לשר תחילה. אדרבא – ומה איתנו? מי מעכב אותך ד"ר אלמוג? מי שולט בדו"ח מלבדך?

ועל גמילות החסדים

  1. לא בראיות ולא בסיכומים לא מצאה התביעה לייחד מקום להפעלת המכשיר. זה באמת לא מפתיע. אילו עשתה כן הייתה נאלצת לגלות לציבור את אחת הבושות הגדולות בתולדותיה שהביא להרשעת חפים מפשע באלפיהם. הכל עשתה המשטרה כדי להסתיר את העובדה שבמשך שנים ארוכות מאד כמעט 10 שנים, כיבדה אותנו בשלומיאליות מרושעת וכיילה את הינשוף במיכלים שהדיוק המוצהר שלהם הוא פלוס מינוס חמישה אחוזים.
  2. במשפט הזה ניסתה להסוות את האמת המרה הזו – וכבר כיניתי את התנהגותה כחלק מתרבות שקר ורמייה ואני מאמין שבסופו של יום תאלצו להצטרף אלי ולהסכים איתי שמדובר אכן בתרבות קלוקלת.
  3. אני מניח שבעניין הזה מדובר בשלומיאליות, המבקיעה כל שריון הגנה, והמחשבה שמדובר בזדון ולא בטיפשות מעוררת חלחלה חמורה לא פחות.
  4. אגב – כאן יש עניין לוגי מתמטי פשוט, ואף משפטן אלוף פרשנויות ככל שיהיה לא יוכל לו.
  5. הסבר מלא בפרק דבר המלך במועצתו, כפי שפורט לעיל.

לפרק הבא

זה המקום לכתוב תגובה. כאן אפשר לשאול שאלות או לבקש עצה. אנו נעשה כמיטב יכולתנו להשיב